Raportuj komentarz

Stenogram łatwo znaleźć:

http://www.senat.gov.pl/k7/dok/sten/057/t.htm

Minister Jerzy Miller:
"Jeszcze raz powiem, że ta konwencja ma zastosowanie do wypadków lotniczych o charakterze przelotu pasażerskiego. Pan senator się zgodzi, że ten samolot wojskowy wykonywał przelot pasażerski."

I konwencja Chicagowska:
http://www.ulc.gov.pl/_download/prawo/prawo_miedzynarodowe/konwencje/01_00_00_-_Konwencja_chicagowska.pdf
"Art 3 a) Niniejsza Konwencja stosuje się wyłącznie do cywilnych statków powietrznych, nie stosuje się zaś do statków powietrznych państwowych."
Rozróżnienie jest proste: stosuje się do cywilnych, nie stosuje się do państwowych. Bez rozróżniania czy to samolot pasażerski czy zabłąkany szybowiec. Konwencje stosuje się tylko do tych "statków powietrznych", które są cywilne. Co więcej konwencja nie dotyczy tylko wypadków, a wszelkich zagadnień związanych z lotami cywilnymi (dostępność portów lotniczych itp).
O wypadkach mamy tam Art 26 ale nie ma tam słowa o tym, że dotyczy przelotów pasażerskich.

Dlaczego ten facet jeszcze jest ministrem??