Zaloguj
Zarejestruj się
KrosnoCity.pl
 

Jak wrócić z wakacji ze smukłą sylwetką?

zdj. ilustracyjne zdj. ilustracyjne Fot. sxc.hu

Wakacyjny urlop kojarzy nam się z czasem wolnym od obowiązków. To okres, kiedy nie musimy myśleć o pracy czy domu. Często także decydujemy się jeść wszystko to, na co mamy ochotę, zapominając przy tym o podstawach zdrowego żywienia.

Stosując się jednak do zaledwie kilku rad sprawimy, że w trakcie wakacyjnego wyjazdu nie będziemy musieli odmawiać sobie przyjemności, a przy tym będziemy czuć się lekko. Sposób na zdrowe i udane wakacje prezentuje Anna Różyk, dietetyk współpracująca z marką Lubella.

Wybieraj z głową
Jeżeli zaplanowaliśmy urlop spędzić w kurorcie, oferowane tam posiłki warto wziąć pod lupę. Śniadania, najczęściej w formie szwedzkiego stołu, dają nam swobodę wyboru. Możemy wzorcowo skomponować posiłek na bazie płatków, jogurtu, pełnoziarnistego pieczywa z twarogiem i szklanki soku. Dalej czekają jednak na nas same pokusy. Wraz z pachnącym pieczywem pojawiają się złociste croissanty, ciasta z czekoladowymi kremami, miodem i dżemami. Aż grzech nie skorzystać! Nie musimy odmawiać sobie przyjemności, a mimo to po dłuższym urlopie wciąż mieścić się w ulubionych spodniach.

Dawkuj sobie przyjemności
Kuszący aromat kawy także sprawia, że mamy na nią ochotę nawet chwilę po przebudzeniu. Przy śniadaniu jednak lepiej sięgnąć po szklankę soku, która da nam zastrzyk energii. Z kawą warto poczekać i cieszyć się jej aromatem co najmniej dwie godziny po najważniejszym posiłku w ciągu dnia, czyli śniadaniu. Przez ten czas lepiej przyswoimy pierwszy posiłek, a kawę i croissant możemy potraktować jako drugie śniadanie. Dzięki temu kolejny dzień naszego wypoczynku zacznie się nie tylko udanie, ale i bardzo smacznie.

Sam możesz zadbać o swój obiad
Jeśli zdecydujemy się spędzić urlop w górach lub nad morzem nie musimy rezygnować z potraw przyrządzonych przez siebie. Sałatki warzywne (na przykład na bazie makaronu lub kaszy) świetnie nadają jako obiad do zabrania na szlak lub na wielogodzinne plażowanie. Posiłek możemy zabrać w plastikowe pojemniki, których używaliśmy w trakcie podróży na miejsce urlopu. Jeśli zdecydujemy się jednak zjeść w restauracji, wybierajmy dania na bazie świeżych warzyw, z niewielką ilością kalorycznych dressingów. Jeżeli sosy do sałat są na bazie majonezu lub ich porcja zdaje się być za duża, poprośmy o mniejszą ilość, tak aby to nadal był zdrowy posiłek. W porze letnich upałów, szczególnie podczas urlopu, gdy nasza aktywność na ogół jest niższa, posiłki na bazie warzyw są idealną alternatywą dla typowych dań obiadowych. Jeżeli jednak się na takie decydujemy pamiętajmy, aby unikać żywności ciężkostrawnej - smażonej, w panierkach, z wysoką zawartością tłuszczu.

Czuj się lekko przed snem
Podwieczorku również nie musimy sobie odmawiać, nawet jeśli zależy nam na ładnej sylwetce. Podwieczorek, najlepiej zjeść trzy godziny po obiedzie. Z kolei jeśli lekko czujemy się po śniadaniu, dobrze, żeby tak samo czuć się po ostatnim posiłku w ciągu dnia. Ostatni posiłek w ciągu dnia, czyli kolację powinniśmy zjeść na 3 godziny przed snem. Wskazane jest, aby był to lekki, ale i pełnowartościowy posiłek. Unikajmy tłustych mięs, dań w galarecie czy kalorycznych sosów. Dobrym wyborem na kolację będzie makaron pełnoziarnisty z sezonowymi warzywami i chudym mięsem lub rybą. Tak skomponowany posiłek będzie nie tylko smaczny, ale również zdrowy.

Stosując się zaledwie do kilku podstawowych zaleceń, nasz urlop będzie dla nas przyjemny pod każdym katem, także kulinarnym, a ulubione spodnie będą nam służyć przez kolejny sezon.

mk/synertime

REKLAMA


Skomentuj

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.

KONTAKT Z REDAKCJĄ

KrosnoCity.pl
ul. Tadeusza Kościuszki 49
38-400 Krosno
tel. 13 49 399 76
redakcja@krosnocity.pl

Dział reklamy i biuro ogłoszeń:
tel. 13 49 399 76
kom. +48 506 327 412
reklama@krosnocity.pl

Zaloguj lub Zarejestruj się

Zaloguj się

Zarejestruj się

Rejestracja użytkownika
Anuluj